Det ljusnar

...bokstavligt talat, både i klimatet och i mitt känsloliv. Jag börjar få riktigt positiva vibbar nu. Visst är jag fortfarande förkrossad av att Linda lämnade mig. Jag vill fortfarande att vi försöker igen. Men i övrigt börjar allt kännas mycket lättare. Jag började med 5-htp kapslar förra veckan, och dom i kombination med sol-ljuset så börjar jag bli människa igen. Jag har fått tillbaks min arbetsglädje som jag inte haft på flera år. Syrran har också använt dom. Hennes stress-symtom har nästan helt avtagit. Hon är jätteglad, och vill själv köpa en burk. Hon får av mina sålänge. Hur fungerar 5-htp då? 5-htp är en prekursör till signalsubstansen 5-ht, eller serotonin som det även heter. Serotinin är en av dom viktigaste signalsubstanserna i hjärnan just för välbefinnandet, men det reglerar även sömn och massa annat. Jag har sovit bättre dom 2 sista nätterna. Faktiskt har jag bara vaknat 1 gång per natt. Annars sover jag en timme, sen vaknar jag, somnar om, vaknar somnar om osv...
En annan positiv sak är att jag fått ett vanligt jobb. Jag ska på utbildning för det i morgon. Riktigt spännande.

Kommentarer:
Postat av: Greenchili

5-HTP is da shit! Använder dom själv, nästan hela familjen tar dem med. Läkarna säger att det är lugnt att ta dom, får man för mycket så tar man inte upp det. Det gör alltså bara nytta om du behöver det. Kosttillskott :)

Skönt att det känns lite lättare. Man måste inte må junk hela tiden bara för att man önskar att saker vore lite annorlunda. Bästa sättet att få saker att hända är att göra nåt nytt. // Chilin

2008-05-13 @ 23:43:57
Postat av: Anders

Du har så rätt. It's da shiznay! Funkar som en vals. Jag har ätit dom tidigare, så jag har erfarenhet.

En annan bra aminosyra är L-Tyrosin, som hjälper en att skapa dopamin. Ska ge mig på den också sen.

2008-05-13 @ 23:52:13

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits