Det går frammåt. Jag börjar må mycket bättre.

Dagen har varit bra. Fast jag vaknade och var väldigt off. Jag ville ingenting, men intalade mig själv att allt blir bra bara jag stiger upp. Så då gjorde jag det. Redan 10 minuter senare kändes allt mycket bättre. Jag gick iväg till jobbet och var ute på stan kvart över 12. Det var svårt med kunderna, fast en del är lättare. Det var ett par som jag hade kunnat värva om jag bara kört rätt taktik. Nu vet jag det till nästa gång. Fick dock ett avtal påskrivet.

Vi stötte på lite olika andra säljare. Bl.a så träffade vi vandrande reklampelare, och deras jobb känns också som något jag kan göra. Så jag kontaktade deras arbetsgivare via mail idag och lämnade en intresseanmälan. Där är det i alla fall en timlön, på det jag har nu är det enbart provision.
Sen så träffade vi några från amnesty. Där var en jättesöt tjej som jag tittade lite extra på. Hon var verkligen supersweet, och det är tillåtet för mig att titta lite extra nu när jag är singel.

På tal om det så känns det verkligen som att jag börjar acceptera att det tog slut med Linda. Jag spekulerade faktiskt i om det inte var det bästa som kunde hända mig/oss. Även fast jag var väldigt fäst vid henne, och älskar fortfarande henne enormt mycket så känns det faktiskt bra att gå vidare. Vi har haft vår tid och det har varit ups and downs. Vi har haft väldigt många fina stunder, dom kommer jag ta vara på. Men nu har vi vår tid på var sitt håll, och jag måste se dom positiva sidorna med det. Även fast jag inte är riktigt redo för något nytt än så ser jag med glädje på att så småningom träffa någon ny, snäll och trevlig kvinna. Jag hoppas för Lindas skull att hon träffar någon som kan ta hand om henne på rätt sätt. Om det inte ska vara jag efter att ha vuxit som människa så får det ju så klart vara någon annan. Och hon förtjänar en snäll och förstående man.
Oj, dom orden har suttit långt inne. Men jag menar det. Om jag ska få en chans att gå vidare så är det inte mer än rätt att hon ska det.

Livet måste gå frammåt. Vi kan inte stå och titta bakåt för mycket. Det kan vi göra när vi blir gamla, och gjädjas åt allt det vackra vi fått i livet. Nu koncentrerar jag mig på att ha det bra i nuet.

Sängen ropar. Over and out...

Kommentarer:
Postat av: Sanna

vad med och tävla i min blogg :)

priset är 2 nya diesel jeans

ingen avancerad tävling, prova :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits