Att vända dagen från ett helvete till genomförbar

Jag tänkte blogga litegrann innan jag lägger mig. Jag måste få skriva av mig. Denna dagen började inte bra. Jag mådde skit-illa. Låg och drog mig länge i sängen och ville bara dra nåt gamalt över mig. Det var Lindas och min årsdag egentligen, men jag antar att vi inte ska kalla det så längre. Så naturligtvis var jag riktigt nere. Men till slut drog jag mig ur sängen. Det tog mig två timmar innan jag gick ut ur lägenheten. När jag väl kom ut så var det en strålande fin dag. Jag tänkte att det här är det perfekta vädret för vår årsdag. Man vill ju tänka lite fint om det även fast det inte längre är giltigt.

Jag kom äntligen på var jag skulle göra av förlovnings-ringen. Jag kan inte gå runt och ha den i plånboken. Så jag tog ett foto på mig och Linda från en nyårsafton för några år sen. Vi ser lyckliga ut på den bilden. Den är inramad, och jag satte ringen innanför ramen ovanpå fotot. Jag tyckte att där kan den sitta ett tag, och påminna mig om våra fina stunder tillsammans.

Jag hittade en intressant länk. En en massa tips om hur man håller ett äktenskap (eller förhållande) vid liv. Där är en massa bra tips! Jag önskar att jag hade sett det innan! Men jag tänker applicera det i mitt nästa förhållande, om jag träffar någon ny eller om Linda skulle ändra sig.

Postar länken här:
http://www.gosanangelo.com/news/2008/mar/16/25-tips-on-how-to-stay-married/

Vad har jag lärt mig idag då? Fint väder och en promendad hjälper en att må bättre! Jag ska sikta på att må bra nu! Börjar med en kur antidepp i morgon. Jag har goda förhoppningar att det ska hjälpa, men jag ska även kämpa med att kontrollera mina tankar, styra dom till positiva tankar.

Nä, nu kallar sängen på mig.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits