Utbildning

Jag har funderat en hel del på utbildning. Jag har inte gått fullständigt gymnasie. Min utbildning är inget att hänga i granen. Jag har alltid trott att det var kört för min del. Att jag aldrig skulle kunna få behörighet till högskola. Tydligen har jag fel. Jag har pratat med min syster en hel del om detta. Det började med att hon rekomenderade en skrivarkurs på distans, som jag nu har sökt till. Men det är en eller 2 terminer, jag vill faktiskt ha en lite bredare utbildning än så. Då kom vi på att prata om högskoleförberedande kurs på folkhögskola. Jag visste inte ens att jag hade en chans att läsa på folkhögskola för att få upp mina betyg.
Jag var väldigt skoltrött i gymnasietiden, och det blev aldrig något avslutat. Men nu känner jag att jag faktiskt vill göra något menungsfullt av mitt liv. Jag vill lära mig. Tyvärr kan jag inte söka in till folkhögskolan förräns till höstterminen 2009, men ok då har jag ett år på mig att gå skrivarkursen på distans. Om jag kommer in, men det hoppas jag verkligen. Det känns som en handlingsplan börjar ta form, och jag känner mig för första gången på många år motiverad. Och med rådgivning av alla mina goda vänner som har studerat så kan jag nog komma fram till en bra inriktning. Det är aldrig för sent har jag fått höra flera gånger på sista tiden. Jag hoppas det stämmer.

Nu kallar sängen på mig. Over and out

Kommentarer:
Postat av: Greenchili

Jag kan varmt rekommendera att prata med en studievägledare. Om inte annat så vet de vilken typ av behörighet du får genom olika utbildningar och kan också hjälpa dig lite med frågor om CSN. CSN har en hemsida med där du kan se hur många terminer du får studera på gymnasienivå.



Har du funderat på komvux?



Många kramar från Chilin

Postat av: Anders

Hej Chili!

Jag har sökt in på högskoleförberedande kurs på folkhögskola, så tar jag det därifrån om jag kommer in ;)

2008-06-12 @ 19:25:42

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits