Motion är bra för kroppen.

Jag är precis hemkommen från en nattlig motionstur. Jag var ute på min vanliga runda runt grönområdena. Igår kom jag på tanken att testa jogga. Jag har varit rätt så överviktig men är på väg neråt nu. Jag joggade ca 100 meter igår och kännde att jag fortfarande är lite för tung för det. Men skam den som ger sig. Idag gav jag det ett nytt försök. Jag joggade samma 100-meters sträcka och kände att det kändes helt enkelt, men att det inte var lika jobbigt som igår. Så gick jag ca 300 meter, joggade 75 meter till. Så gick jag 500 meter till och slutligen joggade jag 50 meter innan jag promenerade resten av vägen hem. Det handlar om att trappa upp helt enkelt. Jag har tappat ca 10 kg sen i mars månad. Jag mår redan så mycket bättre. humöret är helt annorlunda, och min ork likaså. 10-15 kg till så kan vi börja snacka normalvikt för min del. Det fixar jag.
Nu är jag peppad till att leva ett mer aktivt liv.

Sängen ropar på mig mer än vanligt ikväll. Jag tror det är joggingen som orsakar det. Inatt kommer jag sova gott.

Over and out...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits