Kan inte släppa taget, trots att jag försöker!

Då sitter jag här i vad man ska kalla mitt nya hem. Det känns inte hemma. Ingenstans känns hemma längre. Jag har packat upp en hel del kläder idag. Dom flesta plaggen påminner om saker jag och Linda har gjort tillsammans. Det är glada minnen men jag blir alldeles lessen när jag tänker på dom. Jag tror det kommer dröja innan den glada Anders dyker upp igen. Visst kanske jag skrattar åt roliga saker, skämtar lite med folk och så, men det är inte den riktiga glädjen som kommer fram.
Jag såg ett tvprogram idag - tror det var en repris - där dom intervjuade en familjerådgivare. Dom pratade om hur man håller ett förhållande vid liv. Dom pratade om dom 4 essen. Alltså bokstaven S.
S för samtal. Att tala med varandra, mer på det djupa planet.
S för samhörighet tror jag det andra var.
S för Skratt.
S för Sex.

Just allra sista tiden hade vi inget av detta. Allt pågrund av att jag är så jävla dum att inte se verkligheten. Att jag inte såg att hon gled ifrån mig så jag kunde göra något åt det i tid. Varför?!?!?

Tänk om det skulle gå att rädda. Börja om från början. Det är så många tankar som flyger runt i huvudet, så om jag inte skriver ner dom kommer jag bara bli helt snurrig i huvudet.

Nä nu måste jag göra mig klar för sängen. Hoppas jag får sova inatt.

Kommentarer:
Postat av: iza

åå Anders va ledsen vi bli nu när vi läst din blogg , fan 9 år ju en hel evighet och ni var ju "Anders och LInda" liksom , ibland undrade man ju hur ni har det egentligen men vi väntade oss snarare ett bröllop än detta här och jag kan väl förstå det du nu måste gå genom och jag kan väl relatera till smärtan i dig ... usch vännen... du finns i våra tankar,kram i massor och du vet var vi finns om du behöver oss.

Postat av: Anders

Tack för din omtanke, Iza! Det är riktigt svårt för mig just nu. Det är svårt att se någon ljus framtid utan Linda. De flesta har sagt att det går över, att tiden läker alla sår, men det är svårt för mig att tro. Jag väntade också bröllop så småningom, inte detta. Och, ja, 9 år är lång tid. Aldeles för lång tid för att bara avsluta det såhär. Det känns inte rätt på något sätt. Allt känns bara fel, och nu börjar jag lipa igen....FAN!

2008-04-21 @ 00:03:30
URL: http://fatboyslimshady.blogg.se
Postat av: iza

jag vet att det är svårt att tro att tiden läker alla sår, jag kan säga så här , mina är inte läkta fast det gått 10 år nu men de gör inte lika ont längre och det finns människor som gör det hela lite lättare och så småningom bli ljus punkter fler i vardagen och hur jävla fel det känns just nu så gå ju livet vidare och jorden fortsätter att snura... du få ha allt tid du behöver att smällta allting och vi är ju här =) kram

2008-04-21 @ 19:02:05
Postat av: Aaaa

Tiden läker inga sår och det som inte dödar stärker inte heller.

2008-04-24 @ 22:39:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits