Sommrig Potatis-sallad...mmmm.....

Nu i grilltider så är det alltid skoj med nya recept. Jag fick ett recept på en riktigt god potatis-sallad av en vegetariansk kompis.

1 st  rödlök
2-3 st klyftor vitlök
Ett gäng nypotatis
1 burk kokta kikärter
2 st Lime
olivolja
havssalt

Börja med att koka potatisarna. Hacka rödlök och vitlöken. blanda det med lite olivolja och låt stå en stund.
Dela potatisen i halvor. blanda med löken. Skölj ur kikärterna och blanda i dem. Pressa limen över potatissalladen. Salta potatisen med en nypa salt efter smak. Häll på olivolja efter smak. Låt stå i kylskåp en stund. Servera och njut.

Detta passar kanon till grillat kött/kyckling/fisk, eller bara som den är.

Kommentarer:
Postat av: Victoria

Mmmm, den lät riktig god. Skall testas i helgen!

Postat av: Victoria

Hur går det med dieten?

2006-07-05 @ 22:44:27
URL: http://dumle.blogg.se
Postat av: Anders

Svar till Victoria: Jo, det går ok. Det går inte fort men jag har i alla fall fått mycket bättre kondition. Visst, vissa dagar är man extra trött, men jag tror det hänger ihop med värmen ;)

2006-07-06 @ 21:56:38
Postat av: Afrodite77

Mm, den måste testas.. är nog helt klart bättre än alla dessa feta sorter man köper färdiga.. *usch*

2006-07-07 @ 13:12:53
URL: http://afrodite77.blogg.se
Postat av: Anders

Japp, den e kanonbra! Jag rekomenderar den till alla som vill pröva nåt nytt.

2006-07-08 @ 03:32:58

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits