Oj!

Jag kom just på att jag startade en blogg för sisådär 3 månader sen. Jag skrev 2 inlägg, tror jag, sen tog det visst stopp.
Jag skulle skriva om min vikt, och viktminskning. Haha, jag borde förstått att det var dömt att misslyckas. Nej, om jag ska blogga, och försöka införa det som en vana, så måste jag få skriva om massa annat också. Och det ska jag låta mig göra.
Men först lite mer om min viktreglering.  Sist jag fick ett ryck (3 mån sen) så var jag motiverad i en vecka, eller 2. Sen bara dog det. Jag stannade kvar på 108-110Kg och är kvar där ännu. Men jag har förstått att nåt drastiskt måste ske, och det snarast. Jag mår absolut inte bra av det här. Yrsel, koncentrations-svårigheter, sömnstörningar, ont i fötterna m.m
Jag ska spara ihop till en motions-cykel hade jag tänkt. Förhoppningsvis kan jag köpa en inom några veckor. Jag tänkte först skaffa mig årskort på ett gym, men tänkte att jag skulle bara sumpa det genom att hitta ursäkter till att inte gå dit. Ja, jag vet jag har sämst karaktär på denna planeten, men sån är jag - deal with it. (Well, snarare jag som måste göra det).
Men, jag tror att  om jag har en motionscykel hemma blir det lite enklare att komma igång, förlora det första av min övervikt, för att sen kanske komma ut o jogga eller annat till våren.

Vad har annars hänt sen jag skrev här sist? Tja, jag åkte på semester, kom hem, började jobba. Jag fick en liten period av för mycket kaffe, då jag var tvungen att vara på topp på jobbet. En dag drack jag så mycket kaffe att jag inte kunde sova på natten. Jag visste att jag skulle upp tidigt och den pressen byggde yterligare på mina sömnsvårigheter. Jag sov knappt nåt under en period på 56 timmar. Efter det tog det några veckor innan jag kunde fungera normalt igen.

Nu är jag tillbaks på en normal nivå, känns det som. Nu ska jag inte bygga på mer stress, och jag har pratat med mina arbetskollegor om det. Vi är alla överens om att jag ska jobba i ett tempo som passar bättre.

Jag har även försökt att komma i fas med min dygnsrytm. Stiga upp tidigt, och i säng i någorlunda rimlig tid. Jag mår faktiskt bättre av det, känner mig mindre stressad.

Men oj, nu ska jag inte tjata mer om hur dåligt jag mått haha.
 Sängen kallar. Hej hopp!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits